Нещодавно Державне агентство розвитку туризму України у співпраці з обласними військово-цивільними адміністраціями провела опитування щодо стану фізичної доступності засобів розміщення у регіонах України.
Під час дослідження 3 537 готелів, 2 116 баз відпочинку, 261 курортний заклад та 445 мотелів і кемпінгів заповнювали чек-листи, які були сформовані на основі «Методичних рекомендаціях з питань формування безбар’єрності в туризмі» та складалися з 17 ознак доступності, серед яких наявність місць для паркування для людей з інвалідністю, фізична доступність території, наявність пандусів, ліфтів, а також кімнат, пристосованих для людей з інвалідністю.
Найкращою є ситуація з обізнаністю персоналу з правилами комунікації та привітністю прийому гостей з інвалідністю. 66% опитаних закладів зазначили, що їхні співробітники мають відповідні знання та навички.
Друге та третє місто поділили показники “Наявність відокремлених місць для паркування транспортних засобів осіб з інвалідністю” та “Доступний вхід на територію”. Вони присутні у 56% та 43% закладів відповідно.
- 28% оснащені ліфтами, проте лише 2% цих ліфтів оснащені сигналами звукового супроводу та мають написи шрифтом Брайля.
- 26% закладів мають доступні вбиральні.
- 24% вказали, що використовують міжнародні символи доступності.
- 23% готові розміщувати гостей з інвалідністю в облаштованих для них кімнатах.
Наведених показників достатньо, щоб зробити перші висновки. Поки що рівень фізичної доступності туристичної інфраструктури, зокрема, закладів розміщення достатньо низький. Проте, він суттєво вищий, аніж був 5, 10 чи тим понад 20 років тому. Бізнес взагалі та сфера гостинності зокрема роблять свої кроки до змін, щоб бути доступними для різних людей. Тому зараз ми маємо вітати та підтримувати цю готовність до змін.
Тетяна ЛОМАКІНА,
радниця - уповноважена Президента України з безбар’єрності